למה צריך להכשיר עובדים אל עבודה מהבית

 

מעולם לא הבנו יותר טוב מעכשיו עד כמה עבודה מהבית היא דבר חשוב והכרחי. רבים נטו לראות את העבודות מהבית כדבר לא רציני, כמעין פנטזיה דמיונית או איזה כלי לעשיית כסף בלחיצת כפתור מהפיג'מה. כמובן שזה לא נכון, ואומנם יוצא לנו להתקל בהרבה מאוד אנשים שמנסים למכור לנו את האשליה הזאת – אבל כמובן שמדובר אך ורק באשליה, עבודה מהבית היא עבודה לכל דבר וזה לא משנה את דרגת הקושי שלה, לעיתים זה אפילו מעצים את הקושי שלה.

 

המשבר האחרון חשף את העובדים לקשיים רבים הכרוכים בעבודה מהבית ולימד אנשים רבים כי עבודה מהבית אינה דבר ורוד כלל וכלל – וכי מדובר בדבר שדורש הערכות רצינית והכשרה יסודית של ממש. יש להכין את המערכת כולה למתכונת של עבודה מהבית, אחרת, הדבר יוצא משליטה וקשה מאוד לניהול יעיל ופרקטי. עובדים רבים לא הצליחו להתנהל במתכונת של עבודה מהבית, שכן מעולם לא הורגלו לכך קודם לכן.

 

חברות שכן התנסו במתכונת של עבודה מהבית קודם לכן, חוו הקלה רבה בנושא, שכן העובדים שלהם כבר ידעו כיצד עליהם להתנהל, מה שמאוד הקל על המעבר אל עבודה מהבית ואפשר להתנהלות תקינה של מהלך העבודה. לעומת זאת, שאר החברות, שלא דאגו להכין את העובדים שלהן למתכונת של עבודה מהבית לפני כן, חוו קושי רב שכן הן היו צריכות להכשיר את העובדים אל עבודה מהבית בדקה ה-90 ללא שום הכנה מראש.

 

הדבר יצר בלאגן וכאוס גדול, מה שגרם לייאוש והרבה מהחברות הפסיקו גם את מתכונת העבודה מהבית ובכך פגעו לעצמן ישירות בפרנסה ובמהלך העבודה התקין. בשלב הזה, הצורך בהכשרת עובדים אל עבודה מהבית נראה רלוונטי ומהותי יותר מתמיד- שכן, במצבי חירום – חובה על העובדים להיות מוכשרים לעבוד מהבית. החברות שהרגילו את העובדים שלהן לכך, ניכוו הרבה פחות במהלך המשבר מאשר שאר החברות, שלא דאגו לעשות זאת קודם לכן. זה שיעור טוב מאוד לחברות הגדולות, לחשוב כמה צעדים קדימה, גם על תקופה של משבר לא צפוי שיכול לפקוד אותנו בכל עת.