עבודה מהבית – איך בוחרים פלטפורמה?

עבודה מהבית נשמעת כמו דבר מאוד פרקטי, כייפי ונוח – אתם יכולים להקים לעצמכם מותג של ממש אפילו בלי הון התחלתי, ותוכלו למכור לכל מקום בעולם! אנשים רבים מאוד מסביב לעולם עושים זאת והשיטה של עבודה מהבית במסחר אלקטרוני רק הולכת ונעשית פופולרית יותר ויותר. כיום, יותר ויותר אנשים מעדיפים לערוך את הקניות שלהם אונליין מה שרק מחזק את הסוחרים ברשת ומדרבן יותר ויותר אנשים לעבור למסחר אלקטרוני.

 

אך עבודה מהבית במסחר אלקטרוני היא שם מאוד כללי. יש הרבה דרכים של עבודה מהבית במסחר אלקטרוני, יש הרבה פלטפורמות דרכן תוכלו להתחיל את דרכם במסחר אלקטרוני. תוכלו לעשות זאת בחנות עצמאית לחלוטין – להקים אתר מסחר אלקטרוני משלכם, ולבנות מותג של ממש מאפס – ובכך להיות חנות מקצועית ונפרדת שלא תלויה בשום פלטפורמה, ומנגד, תוכלו להקים חנות כחלק מפלטפורמת מסחר אחרת כמו למשל להקים חנות באיביי -  בה לא תהיו חנות בפני עצמה אלא מוכרים.

 

ההחלטה כיצד נתחיל את המסחר האלקטרוני ובאיזה פלטפורמה נבחר היא החלטה מאוד לא פשוטה והיא מבלבלת אנשים רבים וגורמת להם להסס רבות לפני שהם מתחילים. הזדמנויות רבות מאוד עומדות בפנינו וקשה לנו להגיע להחלטה ולהבנה לגבי מה יותר עדיף ומה פחות עדיף.

 

ובכן, הפלטפורמות השונות עובדות בצורה מאוד שונה, ובכל אחת מהן תצטרכו להתמקד במשהו אחר על מנת להגיע להצלחה ולהגדיל את המכירות שלכם. למשל, בפלטפורמה כמו שופיפיי, בה תצטרכו להקים חנות עצמאית לכל דבר, אתם מתחילים מ-0. אין לכם קהל לקוחות, אין לכם כניסות לאתר. אתם תצטרכו למצוא את הלקוחות ולגרום להם להכנס אליכם ולרכוש מכם – מה שאומר שתצטרכו להשקיע הרבה מאוד על מיתוג, פרסום ושיווק, שזה משימות מאוד לא קלות שיכולות לעלות לכם הרבה מאוד. עבודה מהבית במסחר אלקטרוני דרך שופיפיי באמת מתעסקת בעיקר בפרסום ושיווק.

 

לעומת זאת, בפלטפורמות האחרות, כמו איביי ואמזון, אתם לא צריכים לפתוח חנות משלכם. אתם משתמשים באתרים מאוד פופולרים שמקבלים מיליוני כניסות מדי יום – כלומר כבר יש הרבה מאוד גולשים שמקבלים חשיפה אל המוצרים שלכם. לא תצטרכו להשקיע בהוצאות פרסום ושיווק על מנת להגיע אל הלקוחות וגם לא תצטרכו להשקיע בבניית מותג. אם זאת, יכול מאוד להיות שזה דווקא יקטין את הרווחים שלכם לטווח הארוך – שכן אתם תלויים באתר עצמו.